Voor Shin Herhuisvesting maakte Studio Steenpaal een uitlegvideo

Shin Herhuisvesting

Uitdaging

Toen Shin voor het eerst bij Studio Steenpaal aanklopte, was ze net voor zichzelf begonnen.  We spreken 2019.  Zij wilde – op een visuele en aansprekende manier – haar rol als bewonersbegeleider helder aan potentiële klanten uitleggen. Zodat ze snel een beeld hebben van wat ze van haar kunnen verwachten.

Oplossing

Tijdens een koffieafspraak op Amsterdam Centraal (ja, toen kon het nog), vertelde Shin haar verhaal en gingen we samen op zoek naar de manier waarop wij haar verhaal kracht konden bijzetten.

De oplossing werd een uitlegvideo waarin we laten zien en voelen waar een projectleider in de woonbranche allemaal aan moet denken. En dat hij dus de hulp van een bewonersbegeleider goed kan gebruiken om het contact met de bewoners in goede banen te begeleiden.

“Dankzij de uitlegvideo die Studio Steenpaal voor ons maakte, komen we sneller bij klanten aan tafel”

Resultaat

Het eindresultaat is een filmpje van iets meer dan een minuut waarin we het concept van Shin Herhuisvesting uitleggen.

De doorlooptijd van het project was ongeveer 6 weken. Na het eerste contact hielden we een interview, schreven we een script wat we onderling afstemden. Daarna bouwden we de animatie en na een reviewronde leverden we de uitlegvideo definitief op. Precies op tijd voor de livegang van Shin’s website.

Nu (alweer!) 2 jaar later is haar logo aangepast. Voor ons een kleine moeite om dat logo ook in de uitlegvideo aan te passen. En mooi om te zien dat het bedrijf nog altijd staat als een huis.